26 lutego 2010

Co do herbaty?


Herbata to napój pity na całym świecie. W każdym zakątku pije się inną :w Chinach jest herbata zielona i herbata yerba mate. W takich krajach jak Polska herbata owocowa i herbata earl grey . Wszystkie herbaty świata są różne ale łączy je to że pite są w każdej części świata.

Jedni pija herbatę zwykła czyli herbaty w saszetkach bez cukru. Inni w odróżnieniu kupują mieszanki herbaciane w których jest wszystko aż po owoce. Można sklasyfikować te produkty które można używać do herbaty i te które na prawdę są używane. Przede wszystkim jest to cukier. Znam tylko kilka osób które nie używają cukru do herbaty. Tego samego tyczy się kawa. Nie potrafię wypić kawy bez cukru...

Innym dodatkiem którego ja jestem wielkim zwolennikiem jest śmietanka lub mleko. Zawsze kupują mleko o jak największej zawartości tłuszczu. Herbata wtedy o wiele lepiej smakuje. Nie jest to znany sposób bo raczej mleko jest to kawy. Nie jest tak że zawsze piją herbaty z dodatkiem śmietanki. Musi mnie najść duża chęć aby sobie zrobić taki napój.

Ostatnim znanym mi dodatkiem jest cytryna. Przyznam się ze od kiedy usłyszałem w tv w bardzo mądrym programie że herbata z cytryną jest strasznie niezdrowa to nie biorę tego cytrusa do ręki. Nawet tłumaczę swojej rodzinie żeby nie pili ale co ja mogę...Cytryna jest podobno najlepsza do herbat pochodzenia Chińskiego czyli pewnie herbaty rooibos i herbaty białe świetnie się do tego nadają.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz