15 lutego 2010

Herbata z pokrzywy


Drugim najbardziej znanym i lubianym napojem na świecie jest herbata. Herbaty są przeróżne i każdy kraj ma swój ulubiony typ np w Chinach pije się zieloną. W takich krajach jak Polska bardzo popularnego typu herbaty nie ma. Pijemy zwykłe herbata earl grey czy bardzo reklamowana herbata owocowa. Smakoszy herbat chyba w naszym kraju nie mamy. Nie jest to napój o którym można pisać w nieskończoność. Owszem, rodzajów herbat jest sporo a najpopularniejsze to herbaty czarne, herbata zielona czy herbata biała ale jest też herbata o której na pewno mało kto słyszał. Jest to herbata z pokrzywy. No może Ci którzy mieszkają na wsi to słyszeli.

Osobiście nie piłam tego typu herbaty ale czytałam. Herbata z pokrzywy przede wszystkim ma duże właściwości lecznicze i pomaga na wszelkie dolegliwości głownie związane z nerkami. Ma działanie moczopędne więc powodu zwiększenie wydalanie mocznika. W takim napoju jest wiele witamin łącznie z witaminą C i E oraz fosfor, magnez i wapń. Nie można przypisać takich właściwości żadnej herbaty świata. Nie wiem czy nie jest ona najzdrowszą herbatą na świecie bo wiadomo jest że herbata też zawiera kofeinę...

Herbatę z pokrzywy przyrządza się z normalny sposób ,nie ma tam nic nadzwyczajnego ani trudnego. Herbatę można dostać praktycznie w każdy sklepie zielarskim i tego typu sklepach. Jak pisałam nie piłam tej herbaty ale mam nadzieję że znajdę czas aby przejść się do sklepu i ją kupić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz