01 marca 2010

Herbaty ziołowe

herbata
Rodzajów herbaty mamy setki. Jedne są pite dlatego że mają dobry smak inne że mają ładny kolor czy zapach. Przyczyn jest też dużo ale jest jeden typ herbaty którą nie pijemy ze względu na ich smak czy kolor lecz działanie. Są to herbaty ziołowe ale można je też nazwać herbaty lecznicze.

Co taka herbata ma w sobie że potrafi leczyć. W sumie to nie mam pojęcia bo nigdy w życiu nie piłem herbaty ziołowej. Była u mnie herbata zielona z miętą w domu ale jej nie piłem. Mięta to zioło ale czy napar z niej staje się herbatą ziołową?
Nie mam pojęcia. Wiem że typową herbatą ziołową jest melisa. Ma bogate działanie uspokajające i pomaga pokonać nerwy...

Może coś bliżej samego pojęcia herbaty ziołowe. Są to suszone liście odpowiednio dobranych roślin. Herbaty ziołowe można powielić na te jednoskładnikowe i kilko składnikowe. Ogólnie mówiąc herbata ziołowa musi być poprawnie dobrana. Wszystkie jej składniki są tak ważne że każdy musi być brany pod uwagę w sytuacji gdy tworzymy mieszanki ziołowe...

Inną herbatą ziołową oprócz melisy jest lipa. Również ma właściwości uspokajające. Jest wykonana jak sama nazwa mówi z kwiatów lipy. Kwiaty są odpowiednio suszone i przechowywane. Herbata ziołowa jest czymś innym niż zwykłe herbaty. Przede wszystkim ma właściwości które widzimy i czujemy. Po wypiciu herbaty czarne z dodatkami nie czujemy jakiejś poprawy nastroju czy samopoczucia...

Jednak słowo ziołowa coś znaczy a przede wszystkim działa. Znam wiele ludzi którzy aby się uspokoić piją herbaty ziołowe. Bardzo się z tego cieszę bo to zawsze coś lepszego niż łykanie pastylek...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz